• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۷/۰۴ 
  • تعداد بازدید : 1204
  • کد خبر : ۲۵۵۲
محمدیه؛ الگویی موفق از مدیریت شهری

رشد شتاب زده و بی رویه شهرها به علت افزایش سریع جمعیت باعث ناپایداری در حوزه ارائه خدمات شهری می شود. از الزامات دستیابی به توسعه پایدار شهری، مدیریت یکپارچه و وجود منابع درآمدی پایدار است. برخورداری از نظام درآمدی پایدار، یکی از عناصر مهمی است که مدیریت شهری را در انجام مأموریت ها موفق می کند تا در سایه آن بتواند به نیازها و انتظارات شهروندان در اداره امور شهر پاسخ دهد.

بدون شک اگر شوراها و شهرداران در هر شهری رفتار، عملکرد و برخورد خود را با مسایل و امور شهری در این چارچوب تنظیم و به آن عمل کنند، شورا به‌صورت یک اهرم قوی برنامه‌ریزی و حمایتی خواهد توانست شهردار را در انجام وظایف و توفیق در اجرای برنامه‌ها و طرح‌ها و پروژه‌ها یاری و کمک کند و شهردار نیز خواهد توانست با اتکاء به همراهی، همکاری و حمایت اعضای شورا که منتخبین مردم و مورد وثوق و اعتماد شهروندان هستند در به‌ثمر‌رساندن اقدامات و تصمیمات و طرح‌ها و پروژه‌های خود که متضمن تأمین رفاه عمومی، توسعه و آبادانی و عمران شهر است موفق شود.

با کمی ‌بررسی و کنکاش نسبت به وضعیت شهرهای استان قزوین و مشاهده رونق و شکوفایی شهرها یا عقب‌ماندگی، محرومیت و ایستایی برخی از شهرها از قافله عمران و آبادانی، می‌توان دریافت که همدلی، هماهنگی، وحدت نظر میان اعضای شوراها و نیز شوراها و با شهرداران عامل بسیار تأثیرگذار و کارسازی در پیشرفت و توسعه و عمران و آبادانی شهر محسوب می‌شود و برعکس هرجا که آثار محرومیت و عقب‌ماندگی و رکود فعالیت‌های عمرانی دیده می‌شود ریشه در اختلافات مورد اشاره دارد. قطعا همدلی که  توسط اعضای شورا و شهرداری رقم خواهد خورد منفعت آن را شهر و شهروندان بهره خواهند برد.
 
با نگاهی به شهرهایی که توانسته‌اند با اجرای طرح‌های مهم ازجمله عمرانی، خدماتی و  اقتصادی زندگی همراه با آرامش و امیدبخشی را برای شهروندان خود فراهم کنند می‌توان دریافت که راز موفقیت آنها در چیست.

شهر محمدیه"زیباشهر" از جمله شهرهایی است که پس از بیش از دو دهه از تاسیس همچنان به عنوان شهر جدید در استان محسوب می شود که اگر چه به عقیده کارشناسان شهرهای جدید دارای چالش های فراوانی هستند اما با برنامه ریزی مدیران گذشته و امروز توانسته است به عنوان یکی از شهرهای مهاجرپذیر مطرح شود.

عملکرد درخشان مدیریت شهری محمدیه طی دو سال گذشته که بارها در جلسات توسط مدیران ارشد استان بر این موضوع صحه گذاشته شده نشان می دهد کارنامه مدیریت شهری محمدیه درخشان بوده و این مسیر همچنان ادامه دارد.

شاید در هیچ دوره ای شهروندان به یاد نداشته باشند که این شهر به یک کارگاه سازندگی تبدیل شده است که آثار آن در نقاط مختلف شهر قابل مشاهده است.

امروز محمدیه با درایت شهردار کارآمد و بدون حاشیه خود و در سایه همدلی و وحدت با اعضای شورا افق روشنی را ترسیم کرده است که رضایت مندی شهروندان را به عینه می توان دید.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0