• ساعت : ۱۰:۰۴
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۲/۲۱ 
  • تعداد بازدید : 72
  • کد خبر : ۲۵۶۰
گام مهم شهرداری محمدیه در رایگان كردن حمل ونقل عمومی

 

 

گام مهم شهرداری محمدیه در رایگان کردن حمل ونقل عمومی/رضایتمندی شهروندان از سیستم حمل ونقل عمومی شهر محمدیه و مهرگان

شهرداری محمدیه در همه زمینه ها توانسته به الگویی برای سایر شهرها مطرح شود. در چند ماه گذشته مدیریت شهری این شهر به عنوان اولین شهر در استان قزوین اقدام به رایگان کردن حمل‌ونقل عمومی کرده است که ضمن جلب توجه بیشتر مسوولان به این شهر، رضایت مندی بسیاری از شهروندان شهرهای محمدیه و مهرگان را که عموم از طبقه متوسط و جامعه کارگری هستند را در پی داشته است.

بیشتر شهروندان شهر محمدیه و مهرگان معتقدند رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی مزایای اقتصادی و زیست‌محیطی را برای شهر به دنبال خواهد داشت. موضوعی که مدیریت شهری محمدیه ضمن توجه به این هدف، رویکرد عدالت اجتماعی، تشویق مردم به انتخاب حمل ونقل عمومی و در دسترس قرار دادن خدمات حمل‌ونقل برای افراد کم‌درآمد و ... را از دلایل طرح رایگان شدن حمل‌ونقل عمومی اعلام کرده است.

مدیریت شهری محمدیه در واقع با اجرای برنامه ها و اقدامات موثر و مردم محور به دنبال پیاده سازی کلید واژه" محمدیه؛ شهر متفاوت برای زندگی و در مسیر امیدآفرینی؛" بوده که فراتر از انتظار همگان توانسته به این مهم دست یابد.

محمد پیری شهردار محمدیه در این رابطه گفت: هدف شهرداری از رایگان کردن حمل و نقل عمومی ضمن جلب اعتماد عمومی، کمک به محیط زیست و اقتصاد خانواده ها، توجه به اقتصاد شهری و ایجاد نشاط و امیدآفرینی بود که قطعا اجرای این موارد در دراز مدت محقق خواهد شد.

شهردار محمدیه افزود: با طرح رایگان کردن حمل ونقل عمومی خسارت‌هایی را که در گذشته در اتوبوس‌ها شاهد آن بودیم از جمله پاره کردن روکش صندلی ها، نوشتن بر روی جداره خودروها و ...دیگر وجود ندارد زیرا شهروندان خود را مالک وسایل حمل و نقل عمومی می‌دانند.

وی ادامه داد: کرایه ای که از مردم در موقع استفاده از حمل ونقل عمومی دریافت نمی شود در واقع نوعی یارانه پنهان است که به اقتصاد خانواده کمک خواهد کرد.

شهردار محمدیه گفت: در حال حاضر۲۴ اتوبوس و هفت ون وظیفه جابجایی شهروندان محمدیه و مهرگان را برعهده دارند.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی نرم‌افزار "شهریار" به دنبال پرداخت یارانه به رانندگان تاکسی هستیم تا بتوانیم ضمن کمک به این قشر زحمتکش، خدمات به شهروندان را ارتقا دهیم.

پیری همچنین از رایزنی برای پرداخت تسهیلات به رانندگان تاکسی خبر داد و یادآور شد: در راستای نوسازی ناوگان تاکسیرانی به دنبال اعطای تسهیلات با کارمزد ۴ درصد به رانندگان تاکسی هستیم تا نسبت به تعویض خودروهای فرسوده خود اقدام کنند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0